
Feedback
Feedback to informacja zwrotna, którą przełożony przekazuje pracownikowi – ocenia jego pracę (pozytywnie lub negatywnie) oraz daje wskazówki co poprawić lub nad czym się skupić. O ile chwalenie czyichś postępów czy wyników jest dość proste, o tyle konstruktywne przeprowadzenie krytyki do najłatwiejszych zadań już nie należy. Jak udzielić zatem feedbacku, który zdyscyplinuje pracownika? Skorzystaj z dwóch sprawdzonych metod!
-Metoda ,,FUKO” (fakty, uczucia, konsekwencje, oczekiwania) – wypowiedź zaczynamy od przedstawienia faktów, następnie rozmawiamy o tym co czuliśmy w danej sytuacji, jakie to miało konsekwencje, na koniec przedstawiamy nasze oczekiwania na przyszłość.
– Metoda „kanapki” – przeplatanie negatywnych informacji z pozytywnymi tak, aby pracownikowi łatwiej było je przyjąć.
-Zawsze przeprowadzaj feedback z pracownikiem na osobności
-Nigdy nie krytykuj pracownika, ale jego pracę
-Udziel wsparcia – pomóż pracownikowi naprawić błędy – daj wskazówki, pokaż, co może zrobić inaczej, gdzie się pomylił.