
Employer Value Proposition….co to jest?
Employer Value Proposition (EVP) jest to unikalny zbiór wartości i skojarzeń, które pracodawca prezentuje swoim pracownikom. To właśnie one zachęcają utalentowanych kandydatów do aplikowania na konkretne stanowiska. EVP prezentuje się przy pomocy strategii wizualnych i komunikacyjnych kierowanych do różnych grup odbiorców. Powinno ono znaleźć się w ogłoszeniach o pracę, ale jest pełni również istotną rolę podczas zatrudnienia, na każdym etapie współpracy.
Jak prawidłowo zdefiniować EVP?
Aby stworzyć prawidłowo EVP, tak aby faktycznie spełniało swoją rolę, musi ono opierać się na 5 filarach:
- Prawda. Prawdziwa informacja jest kluczem do komunikacji EVP.
- Osiągalność. Unikalne wartości pracodawcy powinny być osiągalne i faktycznie respektowane.
- Stabilność. Powinny być to wartości , które są niezależnie od upływu czasu i zmian gospodarczych.
- Oryginalność. EVP musi być stworzone z pomysłem i pozytywnie oddziaływać na kandydatów.
- Uniwersalność. Musi być dostępne dla każdego pracownika.
Jak największe światowe firmy wykorzystują EVP w swojej strategii Employer Brandingowej?
Employee Value Proposition to nie tylko oryginalny, przyciągający uwagę slogan. Kryje się za nim coś więcej – realna, emocjonalna wartość dla pracownika i powody, dla których wybierze on daną ofertę pracy.
- APPLE – „Join us. Be you.” – kreatywny team, w którym każdy może być sobą.
- STARBUCKS – „Expect more than coffee” – traktuje swoich pracowników jak rodzinę.
- GOOGLE – „How we care for Googles” – biura Google stworzone są tak, aby rozwijać w pracownikach kreatywność oraz budować pozytywne skojarzenia z miejscem pracy.
